www.ndla.no

søndag 26. september 2010

Øving 1: Pedagogisk bruk av LMS - Nåværende LMS opplegg

2. Nåværende LMS opplegg
Når kunnskapsløftet startet på VG2 høsten 2008, var det svært lite bøker tilgjengelig i starten. Dette medført at jeg laget en del kompendier og arbeidsoppgaver knyttet til de tema vi har i praksis. Disse ble kopiert opp og gitt ut til elevene. Dette opplegget har fungert på tradisjonelt vis med hjemmelekser som skulle leveres inn i løpet av temaperioden (teori og praksis knyttet opp mot hverandre). Innleverings resultatet har  vært brukbart. Noen leverte oppgaver skrevet på pc, mens andre leverte håndskrevet. Motivasjonen for å levere oppgavene har vært litt blandet, en del har lese og skrive vansker, samt at noen er sterkere motivert til praktiske oppgaver enn teoretiske. Målet var at elevene skulle få større forståelse og se sammenhengen mellom praksis og teori. I starten av skoleåret 2009/2010 ble det også lagt ut oppgaver og kompendier i fronter. Dette fungerte sånn middels, en del elever klarte ikke å levere, mens andre leverte til rett tid. Vi var litt uheldige, da noen slettet mange rom i fronter, deriblant vårt. Det tok lang tid før dette ble rettet opp og da var mye av motivasjonen til lærere og elever borte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar